EF och Amerikanska Gymnasiet

Under sommarloven har samtliga elever på Amerikanska Gymnasiet möjlighet att delta i Summer Academy i USA eller England. Detta tack vare ett etablerat samarbete mellan Amerikanska Gymnasiet och EF. Efter skolårets tre terminer har du som elev möjlighet att välja till en ”fjärde termin” enligt nedan.

Läs mer om att Studera utomlands med EF och Amerikanska Gymnasiet

Varje sommar – Kalifornien, Summer Academy tre veckor

Årskurs 3 – College Inspirational Tour v.10

”Jag är stolt över vårt samarbete som kommer ge elever en möjlighet att omvandla drömmar om internationella studier till verklighet. Kan vi tillsammans så ett frö som hjälper ungdomar att definiera och våga följa sin egen väg i livet så kommer vi tillsammans öppna upp en värld med oändliga möjligheter. Att få göra det tillsammans med en organisation som delar EF Educations entreprenöriella kultur och ambitionen om att förbereda ungdomar för en internationell värld är så klart extra kul.”
Erik Stenbäck, Country Manager, Nordics för EF

” Vi är väldigt glada och stolta över detta samarbete som innebär att vi kan erbjuda eleverna att de får träna språk i en unik och autentisk miljö som underlättar inlärningen väsentligt”
Peter Heddelin, VD för Amerikanska Gymnasiet

* Deltagande i USA eller England är frivilligt och ligger utanför gymnasieskolans kursplan. Det medför också vissa omkostnader som hemskolan ej står för.